Garmisch - Bolzano - Reisverslag uit Weert, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Garmisch - Bolzano - Reisverslag uit Weert, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Garmisch - Bolzano

Door: 4 mei tot 7 mei

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

09 Mei 2019 | Nederland, Weert

Dus we van aan de slag met deel 2.
Al snel hebben we een lange klimpartij op het programma en ook enkele steile hellingen van 10 %. We komen nu ook regelmatig lotgenoten tegen, die uit Deventer, Apeldoorn ed. komen. Onderweg komen we stom toevallig uit bij een traditionele Beierse bruiloft uit. We maken een deel mee in de kerk met orkest en gezang, maar ook de de tocht door het stadje met koets, mooie paarden, fanfare en genodigdenstoet. Indrukwekkend. Allemaal in klederdracht. In de loop van de dag bereiken we de Oostenrijkse grens. Na een fikse klim komen we uit bij een Cisterciencerklooster. Prachtig. We hebben geprobeerd of we er konden overnachten, maar helaas dat voorrecht is alleen de mannen gegeven. Wij wilden het er niet op aan laten komen en na een lange en steile afdaling arriveren we op een mooie plek, waar veel jonge mensen een vrijgezellenweekend/feestje vieren of komen raften. Wij hebben beslag kunnen leggen op een blokhut. Tijdens het eten raken we aan de praat/aan het zingen met een groep mannen uit Aalen. Het wordt heel gezellig. We rollen het bed in, dat is ook wel aan te raden, want het wordt zeker geen rustige nacht.
De volgende dag zijn we weer vroeg uit de veren en na een geweldig champagne-ontbijt en afscheid van de Aaleners bestijgen we weer ons ijzeren ros. Tijdens onze tocht worden we voortdurende begeleid door de Inn, die behoorlijke stroomversnellingen laat zien (raften). Ook mogen regelmatig afstappen om de koeien een vrije doorgang te verzekeren, haha!!
De natuur waar we van genieten is weer geweldig fascinerend. Ook wordt er verrast met een feit, dat mij vreemd is. Het is een keer zo steil dat ik moet afstappen. Dat is me nog geen keer overkomen op de reis naar Santiago. Vreemd gevoel, toch de leeftijd?? We zijn inmiddels een dag voor de grote stap over de Reschenpas. We overnachten in Ried. Nu in een luxe wijnvat. Hub is mindere enthousiast, maar ik weet hem toch over te halen. Deze avond is er toch wel wat spanning over en weer merkbaar. De tocht der tochten is niet niks en iedereen doet er zo overspannen over. Neem de bus of laat de bagage overzetten. Uiteindelijk hebben we de Reschenpas natuurlijk met hard werken, maar wel relaxed achter ons gelaten. We zijn de Zwitserse en Italiaanse grens gepasseerd en eindelijk boven hebben we in een onooglijk restaurantje degelijk gegeten. De rest van de dag fietsen we via de Norbertushöhe door naar Nauders, een heel bekend ski-oord. Verder langs de Reschensee gaat het op en af. Heel ontspannen rijden. We komen na heel wat km’s in leuke kleine Italiaanse dorpjes, met nauwe, smalle straatjes en hele oude kerkjes, zoals bv. Mals en Glurns. In het laatstgenoemde gaan we logeren bij Gasthof Erica. De eigenaar staat ons al met bladzuiger en al op te wachten. Onderweg hebben we al genoeg gegeten, dus rest nog een yoghurtmaaltijd als avondmaal en dan maar vroeg het bed in want we zijn weer helemaal ‘dood’!!

• 09 Mei 2019 - 10:55

Bashar:

Wat een leuke reis en avonturen!
    Ik ben twee keer in Garmisch geweest, waar mijn zus bij haar familie woont in Eschenlohe, We klommen de bergen in, zagen de zeer charmante aard van de zomer en schaatsten in de winter.
    We zagen Beierse kostuums en tradities.
    We wensen jullie een rustgevende en veilige reis en avontuur.
    Veel plezier!

Bashar

• 12 Mei 2019 - 17:08

Peter:

Hoi Gerrie en Hub, erg leuk om te lezen allemaal. Ook leuke foto`s. Heel goed dat jullie je niet gek laten maken met betrekking tot het beklimmen van de pas. Gewoon je eigen gevoel volgen en je ziet het lukt gewoon.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes Peter en Truus.

• 12 Mei 2019 - 17:34

Marianne En Jan Poodt:

Hoi Gerrie en Hub

Wat een mooie verhalen allemaal. Jullie vorderen al behoorlijk en de zware Alpen zitten erop. Chapeau!!

Geniet maar flink van die prachtige landschappen om jullie heen en van al die de leuke mensen die je onderweg ontmoet.

Ik heb Jan ook al eens gepolst of hij in is voor zo'n fietsreis na mijn pensioen. Maar hij moest er nog eens over nadenken :-) We hebben nog even tijd.

Veel fietsplezier in la bella Italia!!!

Lieve groet, Jan en Marianne

• 13 Mei 2019 - 05:39

FrankagIelis:

Goede morgen lieve mensen,
    Waarschijnlijk zijn jullie al weer op pad op deze interessante reis.
    Jullie hebben waarschijnlijk straks naast deze berichten nog heel veel meer te vertellen.
    Vanuit een koud, maar al zonnig Weert veel lieve groeten,
    Frankahenny