Ferrara naar Cesenetica - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Ferrara naar Cesenetica - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Ferrara naar Cesenetica

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

28 Mei 2019 | Duitsland, Düsseldorf

Buono pommeriggio Amici,
We hebben nog maar een paar dagen en ik heb jullie nog zoveel te vertellen. Moeilijk als je op plekken zit waar geen WiFi is. Dus ik denk datbik maar probeer wat korter van stof te zijn. In Ferrara hebben we een leuk onderkomen: Albergo Artiste, vroeger een Joodse wijk. Op de eerste avond ontmoeten we twee mannen uit Badeb-Baden, die een rondtoer maken van 23 dagen door Oostenrijk, Italië, Slovenië en via Tsjechië weer terug.
Ferrara is een bloeiende stad geworden door de familie d’Este, die goed waren in bankzaken en in het heffen van tol. Het is een ook een belangrijk Renaissance-centrum. Hoogtepunten van de dag zi het Castello, l’Università, de vestingwal, veel stadspoorten en paleizen, waarvan te Diamanti de kroon spant. Rosetti is de grote architect, die veel op zijn naam heeft staan. Om 18.00 uur hebben we een concerten in het Theatro Communale. Mooi dat we dat weer even kunnen meepikken. Het avondeten is vandaag tegenover de Artiste, maar we kunnen pas om 21.30 uur komen. De volgende ochtend komt de vrouw des huizes Hub meehelpen met de bagage van de ‘madame’, en wil ze dat we ’pagara’ no met creditcard en heeft ze voor mensen zoals wij met bicyclette een ‘special price’. We gaan op weg naar Argenta vandaag. Een mooie tocht, niet al te lang, want de ochtend hebben we nog de omwalling van Ferrara gefietst. Als we staan te bakkeleien hoe we bij het overnachtingsadres zullen komen, biedt een mevrouw op fiets haar hulp aan en brengt ons ter plekke. Lief toch.
Het wordt alweer een leuke B&B van Fréderico en Emilia. Zij is al in Nederland geweest voor haar werk en logeerde bij vakantievrienden in Kaatsheuvel. Ze organiseren elk jaar een ‘Woodstock-festival’ en hijzelf contracteert de imitatie Jimmy Hendrixxen. Als we de ochtend erna vertrekken lijkt het t gaan regenen, dus we doen maar meteen onze regenoutfit aan. Dagdeel: Ravenna. Onderweg moeten we van ellende gaan schuilen, want we zijn kleddernat. We komen een klein barretje tegen en gaan genieten van lekkere warme thee met onze dagelijkse chocoadedosis. We raken natuurlijk aan de praat met de mensen die er zijn. Leuk gesprek en ik mag weer wat meer Italiaanse woorde. Aan mijn vocabulaire toevoegen. Na anderhalf uur wordt het droog. We klimmen weer op de fiets, kijken flamingo’s onderweg, nemen een veerpontje en als we in Ravenna aankomen en voor ons doen al snel de B&B vinden, wat al verdacht is natuurlijk, blijkt er geen mevrouw te zijn, die ons binnenlaat. We zijn voor de gek gehouden. Er is niemand. Even zijn we uit het veld geslagen, maar met de hulp van de overburen gaan we op zoek naar een agriturismo. Het lukt, we hebben geluk we kunnen een kamer krijgen en onze trek wordt onmiddellijk gestild met heerlijke panini’s met spinazie en pommodore.
Door de opwinding en het lekkere wijntje misschien ook wel zijn we al vroeg moe. Geven eraan toe, want morgen willen we al vroeg op pad om ons te laten verrassen door de mozaïeken , waar Ravenna zo bekend om staat. Nu moet ik het er even weer bij laten want de boxen om onze fletsen in te vervoeren komen eraan.
Allure, a doppa !!

• 28 Mei 2019 - 12:06

Marijke En Jo:

Wat hebben jullie een mooie reis! Jammer dat het weer in Italië niet zo bijzonder is. Geniet van Ravenna!
    Veel groeten uit Weert, nu valt het hier ook met bakken uit de lucht!

• 28 Mei 2019 - 12:36

Ben En Idy:

Problemen gehad met apparatuur. Opgelost, weer op de hoogte en nu contact. Hub allereerst nog gefeliciteerd met jouw verjaardag. Mooie reis, mooi Italië. Daar hoort eigenlijk mooi weer bij. Hoe dan ook, weer een rijke ervaring er bij. Er wacht jullie nog meer..... Blijf genieten!
    Lieve groeten.

• 29 Mei 2019 - 16:50

Franka:

Heel gezellig om alle wederwaardigheden te lezen.
    Je moet nog wel een eind fietsen om volgende week te bridgen.
    Maak er wat moois van de laatste dagen.
    Lieve groeten,
    Frankahenny

• 31 Mei 2019 - 07:43

Theo En Mia Leunissen :

Hallo
    Leuk om jullie reis te volgen, het duurt nog even denk ik.
    Wij wensen jullie dan ook een fijne eindbestemming toe.
    Liefs en groeten uit Puth