Een dagje Coruña - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Een dagje Coruña - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Een dagje Coruña

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

03 Juli 2017 | Spanje, A Coruña

We zijn vroeg uit de veren, want vandaag gaan we naar Coruña. Om 8.35 uur willen we de trein nemen. Veel tijd voor het ontbijt is er vandaag niet bij. We eten wel wat in de trein. Tickets worden gekocht, het perron wordt gezocht en na een half uur staan we al in Coruña op straat. Langs het oostelijke deel, waar de havens liggen beginnen we. Bij een bootclub gaan we aan de thee en brownies en vervolgens gaan we het historisch centrum verkennen. Veel kerken, een militair museum en kloosters. In de kerken zijn ze druk aan het inzingen voor trouwerijen. We zien uitgedoste families voor ditmsoort evenementen en komen ook een bruidspaar tegen in het prachtige stadhuis. Het is een wervelende stad. Daarna gaan we langs de kust wandelen en op de rotsen, waar de zee brullend haar golven breekt, picknicken we. Aan het begin van de dag hebben we nog even de paraplu nodig gehad, maar inmiddels is het lekker zonnig en warm geworden. Helaas lukt het niet meer het zandstrand op te zoeken. We maken de kustwandeling af. De begroeiing is compact, stevig en diep van kleur. Rood, paars en geel. Het doet me een beeetje aan Edinburgh denken. als we weer in het historische centrum terugzijn zoeken we een leuk terrasje op, waar we onze dorst weer weten te laven. Als we terug willen gaan naar het station nemen we de bus. We kunnen met ons ticket niet om 19.00 uur terug, want er staat op dat we om 21.00 uur hebben gereserveerd. De tickets moeten worden veranderd. Geen probleem!! ... en wat schetst onze verbazing, we gaan met de boemeltrein terug naar Santiago. Midden in de stad willen we gaan eten bij restaurant J'aime. Daar komt effen nog niets van, want we worden opnieuw verrast met een bijzonder mooi concert op de trappen van de kathedraal. Geweldige kwaliteit, veel jonge musici, die ook als solisten hun kans krijgen binnen zo'n groot korps. Veel dwarsfluiten, fagotten, tuba's etc. Eten bij J'Aime was daarna geen optie meer, dus zijn we weer bij ons vertrouwd adres De salade Fantasia en de pizza 4-fromaggi gaan scoren met een heerlijk wijntje. Daarop kunnen we vast goed slapen vannacht.

• 03 Juli 2017 - 08:04

Katja:

Lieve gerrie en Hub,

Wat weer een bijzondere ervaring. mooi om jullie enthousiasme uit deze verhalen te lezen.
    Geniet er nog maar ff van.

liefs Katja

• 03 Juli 2017 - 10:03

Irene:

Geniet nog van jullie laatste dagen in Spanje! Wát een verhalen, prachtig! liefs, Irene