2e dag terug naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu 2e dag terug naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

2e dag terug naar Santiago

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

30 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Midden in de nacht werd ik al wakker van het tikken van de regen tegen de ramen. We maken ons op voor de dag. Op het moment dat we willen vertrekken barst er weer bui boven Olvieroa los. Daar wachten we even op. Als het weer droog os en de zon ons verleidt, gaan we op pad richting Baînas. Dit plaatsje halen we zonder nat te worden, kopen onze dagelijkse lekkernijen en gaan richting Brandomil. Dit halen we ternauwernood en moeten helaas al om elf uur een schuilplaats vinden in een café. Als we dan toch weer het lef hebben om door te fietsen moeten we na 10 km weer de bui ontwijken door te lunchen in een bushokje oftewel abri. We komen daarna in Negreira aan. Deze stad verwelkomt ons met een prachtige poort. Verder kunnen we weinig historisch erfgoed ontdekken. We hadden het idee dat dit toch wel een bijzondere stad moest zijn, maar wij hebben ons best gedaan en het niet ontdekt. We nemen een route binnendoor en niet langs de aangeven route. Heel mooi maar me de nodige klimmen en daarom zullen ze het wel niet in het boekje van Sweerman voorstellen. Wij zijn er heel blij mee en genieten ervan. De laatste km's om Santiago te bereiken zijn zwaar en er barst weer een bui los. We komen net langs een cafeetje en drinken er een thee 'berde' met een geweldig gebakje. Laat hè dan maar regenen. Dit is delicieux !!! De eigenaar van de zaak is Argentijn, zijn vrouw Spaans en zijn schoonvader Oostenrijks. We willen misschien nog een keertje terugkomen om bij hem te eten. Hij doet echter een suggestie om als dat niet gaat lukken het restaurant van zijn zus op te zoeken in Santiago in de Rúa Nova. Hij weet natuurlijk wel dat we dat niet zullen doen, want hij weet wat we nog moeten fietsen. Rotonde, na rotonde. Er komt geen einde aan. In Santiago willen we naar de albergue van het Seminarion de Menor. Helaas is het complet/full. We kunnen wel morgenvroeg terugkomen en dan voor twee nachten reserveren. Dat spreken we af. We bellen Maria, waar we de vorige keer in Santiago hebben gelogeerd en zij heeft weeer een kamer voor ons. Fijn dan zijn we er over een uur. We gaan na het douche-festijn de stad in en eten weer gezellig onze pizza met de salade fantasia ( heerlijk met walnoten, pijnboompitten etc. Werkelijk een aanrader. Ja en dan is het toch echt tijd om te gaan slapen. Morgen willen we een dagje Santiago 'speciaal' gaan doen. Wat het ook moge zijn.

• 02 Juli 2017 - 19:27

Tonny:

Hallo Gerrie en Hub,
    Wij zijn inmiddels weer terug in Weert! We hebben een prachtige reis gehad , waarbij we een groot gedeelte van de pelgrimsroute ( Camion) hebben gevolgd.

Het was mooi en indrukwekkend en we hebben het er vaak over jullie gehad!
    Nog fijne dagen en een goede reis terug
    Tot in Weert,
    Groetjes,