Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Boadilla del Camino

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

13 Juni 2017 | Spanje, Boadilla del Camino

Afspraak in de refugio is dat we pas om half zeven mogen gaan spoken. Twee meisjes uit Hongkong hebben dat niet goed begrepen en beginnen al om half zes. Dan duurt een uur lang. Het ontbijt van Alicia, de hospallière, is ook drie keer niets. Dus verlaten we Burgos om acht uur. We gaan regelmatig klimmen en afdalen op minder drukke wegen. In Cavia krijgen we zelfs een grindpad van 4 km. In Hontanas gaan we even een albergue binnen, waar door een glazen vloer de fundamenten van een middeleeuws pand zichtbaar zijn. We gaan picknicken in de tuin van een 14 e eeuwse kerk. In San Anton worden we verrrast door de ranke bogen van een 12 e eeuwse abdij. Achter deze mooie bogen ligt een refugio. Ik vind die zo prachtig dat ik eer graag wil blijven, maar Hub vindt dit echt geen optie. Veel te vroeg, we moeten km's maken. Een Chinese dame uit Canada en een Duitse jongeman zitten met hetzelfde dilemma. Castrojeriz laten we links liggen en we stoten door naar Rio Pisuerga waar een prachtige middeleeuwse brug van twaalf bogen wordt bewonderd. Dan landden we in Boadilla del Camino, waar we een super leuke lokatie vinden met een zwembad. Na een uurtje verkoeling aan het water gaan we eten met mensen uit Chili (Juan Carlos en Caroline), Polen, Slovenië en Canada. Erg gezellig en veel verschillende talen door elkaar.

• 13 Juni 2017 - 21:52

Irene:

Nou, Gerrie en Hub, de reis is echt internationaal met al die verschillende mensen die jullie ontmoeten! En de mooie plekjes komen vanzelf op jullie pad! Ga zo door! Liefs van ons allemaal

• 14 Juni 2017 - 14:09

Marie-Thérèse Cillekens:

Hallo Gerrie en Hub,
    Dit is nou wat internationaal reizen zo leuk maakt: de verschillende culturen, mensen, talen. Dit vergeten jullie nooit meer. Intussen zoek ik de informatie op over Nieuw-Zeeland! Heel veel succes verder.
    Hartelijke groet,
    Marie-Thérèse Cillekens