Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Tours

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

18 Mei 2017 | Frankrijk, Tours

Vandaag gaan we na een lekker ontbijtje Tours onveilig maken met z'n vijven. De fiets van Emiel staat even centraal. Uiteindelijk heeft hijzelf door in Nederland de begrenzer ervan af te laten halen (wat niet mag) de problemen veroorzaakt. Tours kent vele mooie gebouwen zoals het Hotel de Ville, Palais de Justice. Om 12.30 uur moeten we rug zijn bij de "soeurs" voor de lunch. Tjonge, een compleet driegangenmenu !! 's Middags gaan we naar het centre historicus met de vele middeleeuwse huizen, de Place Plumereau en De Kathedraal van St Gatien. Bekend ook om e prachtige vitreaux (glas- en loodvensters). Als afsluiting bezoeken we een bijzondere tentoonstelling. Heel beroemde schilderstukken worden op een 'ludieke' wijze anders en alleen met vrouwenfiguren vertoond. Bijvoorbeeld de kus van Rodin, de dood van Marat, het laatste Avondmaal etc. Ons avondmaal verloopt heel geanimeerd met de Franse Patrick à pied, de Alkmaarse Harry op de fiets, een Tourse Afrikaan, een echtpaar uit de Elzas te voet en de Amstelveense Anja met de gekwetste achillespezen. Een gezellig samenzijn en morgen gaan we allemaal Tours verlaten. Bonne nuit, slaap lekker en Gute Nacht.