De dag van de arbeid - Reisverslag uit Banteux, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu De dag van de arbeid - Reisverslag uit Banteux, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

De dag van de arbeid

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

03 Mei 2017 | Frankrijk, Banteux

We zijn elke ochtend vroeg uit de veren en ook vandaag ontbijten we luxe en in gezelschap van nog twee andere gasten. We sluiten af met een gesprek met de baas des huizes over het vrijwilligerswerk op de basisschool op woensdagmiddag op het gebied van werktuigbouw, electriciteit of landbouw. Leuk ! We gaan weer 'en tour'. De Schelde (L'Escaut) begeleidt ons. Het regent een beetje. Regenkleding doet zijn werk. We hebben ook veel tegenwind. Op een gegeven moment passeren we de Franse grens. Het is opeens over met de betonwegen, het wordt asfalt. In Cambrai aangekomen maken we ons toch wel zorgen over waar we vannacht zullen overnachten. We praten met mensen uit de buurt van Cambrai. Super leuke gesprekken, maar hun ideeën passen niet in ons beeld van de wereld. Via de touchscreen van de VVV vinden we het adres Bonavis in Banteux. We nemen een terras, kijken onze ogen uit bij de mooie gebouwen en de kathedraal van Cambrai en gaan uiteindelijk weer op pad. Wat er dan gebeurt wil ik eigenlijk liever niet vermelden, maar een frites-boer en een restauranthouder weten ons tig km's te laten omfietsen, zodat we pas 3 uur later op de plek van bestemming aankomen. Uitgeput en wel. Marie-Thérèse van Bonavis komt ons nog tegemoet gereden om de bagage op te halen, want de laatste meters is een fikse klim. We hebben nog niet gegeten en dan is ze ook nog zo lief om voor ons te koken. We waren daarna helemaal k.o. en hebben voortreffelijk geslapen in het vorstelijke onderkomen, waar ooit ook Mozart heeft geslapen.

• 03 Mei 2017 - 19:05

Katja:

Wat een avontuur! doorbijters zijn jullie.

• 03 Mei 2017 - 19:21

Irene:

Het komt altijd weer goed met jullie! Hoe moeilijk af en toe dan ook! Ga zo door pensionado!
    Lieve groetjes uit Weert

• 03 Mei 2017 - 20:15

Peter Sijben:

Hoi Gerrie en Huub,
    heerlijke verhalen. Geniet lekker van jullie tocht, de dingen die misgaan geven achteraf de leukste verhalen.
    Groetjes,
    Peter en Truus.

• 03 Mei 2017 - 21:16

Margriet:

Mozart

• 03 Mei 2017 - 21:44

Jan En Mariane:

Gerrie,
    Op dit moment volgen wij vanuit zuid Frankrijk jullie noord Franse avonturen. Welke loco,s
    kun je nog wel vertrouwen op hun woord? Je moet maar denken ; dat kun je maar beter gehad hebben! Wij blijven jullie volgen; waar we ook zijn.

• 03 Mei 2017 - 22:37

Annemiek :

Beste Gerrie en Huub, leuk om jullie zo te kunnen volgen en de verslagen te lezen!
    Zelfs het leven van een pensionado gaat niet altijd over rozen...
    Ik geloof dat ik nog maar even blijf doorwerken, haha.
    Zet m op weer!