De kop is eraf !! 4 dagen 3 etappes. - Reisverslag uit Houthem, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu De kop is eraf !! 4 dagen 3 etappes. - Reisverslag uit Houthem, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

De kop is eraf !! 4 dagen 3 etappes.

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

28 April 2017 | Nederland, Houthem

Vier dagen en drie etappes.

Etappe 1.
We zijn om half zeven opgestaan, want er moeten nog enkele zaakjes geregeld worden en om 9.00 uur willen wij vertrekken.
Rond die tijd verzamelen zich opeens onze vrienden op de oprit. Zij komen ons uitzwaaien. Super leuk en wij zijn beduusd door deze lieve aandacht. Eerst mogen zij ons nog van de monchoutaart afhelpen. Ik hoop dat ze jullie niet te zwaar op de maag heeft gelegen, want zo vroeg op de dag, dat is geen makkie. De laatste handelingen worden verricht en ja dan gaat het huis op slot en is het "moment suprême" aangebroken. We springen na allemaal lieve, zinvolle en " kom weer goed thuis"-wensen op de fiets en zwaaien totdat we niemand meer zien en dan vallen we stil. 'Is het echt begonnen'? Voorlopig zullen we veel van wat we fietsen tot bekend terrein kunnen rekenen. In Berg aan de Maas willen we het pontje nemen, maar dat is defect. Onze reisplanning moet worden aangepast. Geen Sweijkhuizen, Spaubeek etc. maar via Maasmechelen, Beek en dat betekent dat we even een kort bezoekje kunnen afleggen bij Elly en Michel. Even bijpraten en gezellig thee drinken. Daarna is het nog maar een klein stukje naar Houthem. De refugio van St Gerlach wacht al op ons en is een praktisch ingericht appartementje vlak bij de kapel. Helemaal top. Na een heerlijk pompoensoepje in het hotel gaan we onze gasten opwachten. Samen met TJ, Jeanny, Petra en Ine gaan we een hapje eten bij de Geulhemmermolen (de Brasserie is not available) eten. Wat een bofkonten zijn we toch dat we met zo'n gezellig samenzijn werden verwend. We sluiten de avond af met een rondleiding door de refugio en de ontmoeting met de meneer die de refugio beheert. De dames worden uitbundig uitgezwaaid en we gaan moe, doch voldaan naar bed.

• 29 April 2017 - 16:27

Hennyfrankagielis:

Wat een geweldige start.. ga zo door, maar er zullen ook nog wel wat hobbels en bobbels komen.