Weert - Augsburg - Reisverslag uit Weert, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Weert - Augsburg - Reisverslag uit Weert, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Weert - Augsburg

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

01 Mei 2019 | Nederland, Weert

Lieve allemaal,
Super, al jullie lieve en betrokken wensen te lezen. Dat maakt dat we ons met dit lijntje extra met jullie als thuisfront tijdens onze reis betrokken voelen.
Wij zijn inmiddels met een tussensprong (treinreis van Mönchengladbach naar Koblenz) met behulp van Tungelroyse beek, Roer, Rijn, Neckar, Jagst en Lech door prachtige voorjaarslandschappen geloodst. Wat is het ontwaken van de natuur toch uitzonderlijk mooi. We zijn blij dat we weer voor dit jaargetijde hebben gekozen. We genieten van koolzaadvelden, Bärlauch (dat aan weg- en bosrand staat te géurren), tulpen, seringen, magnolia’s. Je merkt dat de natuur bij ons bv. al verder is dan in het zuiden van Duitsland.
Natuurlijk heeft onze Reiseführer Van Hans Reitsma ook in het verloop van onze tocht een belangrijk aandeel. Maar als we hem en de rivier niet kunnen volgen omdat er een wegomlegging is en we af moeten gaan op autorijdende adviseurs, dan kan het wel eens heel anders uitpakken. Dat hebben we gisteren nog ervaren. Een prachtige weg, maar wel 20 km extra aan onze ‘broek’ met de nodig extra inspanning en zweetdruppels.
Het weer heeft ervoor gezorgd dat we ‘frisch und fröhlich’ op Paaszaterdag zijn vertrokken en pas vorige week vrijdag hebben we de regenkleding niet uitgehad omdat het de hele dag heeft gemiezerd. Sindsdien nog af en toe een buitje en wel wat kouder. Vandaag belooft het zonniger te worden. We ontmoeten weinig lotgenoten onderweg. Wel etappefietsers vanwege de Paasvakantie. Het fietsen gaat ons goed af en onze conditie is weer helemaal op peil.
De afgelopen dagen zijn we Hub’s oudste broer en vrouw, Sjang en Maria in Nördlingen gaan bezoeken (Sjang sukkelt met zijn gezondheid). Hij was gelukkig weer thuis na een aantal ziekenhuisopname. We hebben gezellig bijgepraat, de familie-ontwikkelingen doorgenomen en samen getafeld. Gisteren hebben we hun docht3 in Augsburg ontmoet en zijn met haar een hapje gaan eten in een leuk restaurant (haar advies natuurlijk). Heerlijke avond samen genoten en super te zien en te horen hoe zijn als energieke onderneemster in Augsburg aan de weg timmert en leeft met haar nieuwe relatie en haar kids.
Vandaag gaan we niet zo’n lange tocht maken ca. 50 km. We gaan familie van Maria, die wij vaker bij hen ontmoeten, bezoeken in Geretshausen. Naar haar zeggen kunnen we onmogelijk aan hen voorbij fietsen. Voor nu ga ik het erbij laten. Lieve groeten ook van Hub

• 01 Mei 2019 - 07:36

Jan En Francie:

Ha Gerrie en Hub, heerlijk die positiviteit en geniet mooi samen verder. Lieve groet van Jan en Francie

• 01 Mei 2019 - 08:12

Riet:

Door dik en dun, door regen en kou,
    toch positief, dat hoort bij jou.(jullie)
    Fijn dat jullie dat doen, ook voor Hub , samen met zijn broer.
    Nog vele mooie dagritten en succes op de fiets. LG. Jaap en Riet.

• 01 Mei 2019 - 08:44

Frankagielis:

Heel fijn om te horen hoe het gaat, we waren ook heel benieuwd. Fiets lekker door en geniet van grote en kleine dingen.
    Lieve groeten,
    Frankahenny

• 01 Mei 2019 - 11:06

Hans De Roos:

Beste Gerrie en Hub, Wat heerlijk dat jullie zo'n mooie tocht aan het maken zijn. EWn inderdaad, een heel goede gelegeheid familie te ontmoeten waar je niet vaak lanngs komt. Maaike en ik wensen jullie veel plezier tijdens de volgende etappes.

• 01 Mei 2019 - 14:27

Harrie En Toos Truijen:

Lieve Gerrie en Hub,
    Fijn om weer wat van jullie te horen ,wij vroegen ons al af hoe zal het gaan.Maar jullie zijn nog steeds aan het fietsen.Ook fijn om de fam. nog even te zien. Geniet er nog van.
    Lieve groet Harrie en Toos

• 01 Mei 2019 - 14:37

Gerard&Marianne:

Lieve Gerrrie&Hub,
    Ook hier werden we al een beetje onrustig waar bleef het eerste reisverslag. Maar gelukkig lezen we dat het goed gaat en dat jullie weer volop genieten van de tocht. Nu is JEKEREIN weer gerust en wensen we jullie alle goeds op jullie verdere tocht!!!!
    Liefs, G&M.

• 01 Mei 2019 - 15:15

Ben&Idy:

Dear Friends,
    Fietstocht, een ontluikende natuur, treinreis en familiebezoek: een voortreffelijke ouverture van een sportief ondernemen! Geniet en heel veel plezier in het verdere verloop van jullie plannen. Wij blijven benieuwd..... lieve groeten,
    Idy en Ben.

• 01 Mei 2019 - 17:17

Peter En Truus:

Hoi Gerie en Hub, leuk om te lezen dat het fietsen zo goed gaat en dat jullie het fijn hebben onderweg. Jullie zijn al goed opgeschoten.
    Heel veel plezier op jullie verdere fietsavonturen.
    Groetjes,
    Peter en Truus.

• 01 Mei 2019 - 17:39

Marianne:

Lieve Gerrie en Hub
    Jullie hebben het ritme al weer helemaal te pakken. En genieten volop van alle voorjaarspracht. Inderdaad mooie tijd om dit te doen. We wensen jullie mooie avonturen, veel fietsplezier, een goede conditie ( die je al weer gauw terug gevonden heb), leuke ontmoetingen en een fijn samenzijn toe. Geniet ervan. We volgen jullie graag op jullie Roomse reis.
    Groetjes Jan en Marianne

• 02 Mei 2019 - 09:33

Frans Oerlemans:

Lieve Gerrie en Hub,
    Geniet van alles wat je tegenkomt. Mooie steden,dorpjes,vergezichten enz. Ik hoop dat jullie mooi weer krijgen,want hier hebben we de winterjas weer uit de kast moeten halen.
    Groetjes van Trees en Frans en geniet ervan

• 03 Mei 2019 - 14:51

Tonny En Ton:

Hallo Gerrie en Hub!
    Ontzettend knap dat jullie al weer zover zijn gekomen!
    Geniet van alle mooie dorpjes , de natuur en alle bezienswaardigheden. Weer heel leuk om jullie verslag te lezen.
    Groetjes!!
    Tonny en Ton

• 04 Mei 2019 - 13:12

Leonne En Pieter:

beste Gerrie en Hub, leuk weer iets van jullie reis te horen. Ik hoop dat jullie de Alpen sneeuwvrij over kunnen, anders zullen de winterbanden erop moeten. Geniet van alles wat je tegen komt.

• 04 Mei 2019 - 17:57

Helma En Kees:

Beste Gerrie en Hub,

Wat zijn jullie toch weer dapper bezig! Door weer en wind op de fiets.in Rome zal het wellekker weer zijn, als jullie daar aankomen. Maar eerst nog een stukje fietsen. heel veel plezier, sterkte (indien nodig) en geluk onderweg!
    Groetjes,
    Helma en Kees

• 05 Mei 2019 - 10:07

Lidy En Wim:

Gerrie en Hub,
    Na al die enthousiaste reacties op het eerste reisverslag willen we natuurlijk ons daar ook bij aansluiten. Binnen met de voeten op tafel, kachel aan en alle tijd om met 1 vinger wat in te tikken, geeft wel een passief gevoel. Maar, hier, gisteren nog sneeuwvlokken, nodigt ook niet uit om er op uit te gaan. Hopelijk zitten jullie al zover zuidelijk dat de temperatuur acceptabel is. Niet dat we ons zorgen maken, maar we gunnen jullie het allerbeste.
    Groet

• 05 Mei 2019 - 14:41

Irene:

Ha Toppers, altijd weer weten jullie een goeie combinatie te maken van sportief bezig zijn, gezelligheid, familiebezoek etc. etc.. Heel knap! Ga lekker door met hopelijk mooi weer! Toi, toi, toi, Irene xxx

• 08 Mei 2019 - 08:55

Mar En Kees:

Net terug van een korte vakantie in Kroatië hebben we gelezen dat het jullie goed gaat. Heel fijn en verstandig om door Duitsland te reizen per fiets. Met de auto is er niets meer aan. Steeds meer file en opstopping.
    Zeker nu de natuur zo mooi wordt heb je daar meer tijd en zicht op. Geniet er van en sterkte als de bergen wat gemener worden!