St. Juan in de nacht van 23 op 24 juni 2017 - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu St. Juan in de nacht van 23 op 24 juni 2017 - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

St. Juan in de nacht van 23 op 24 juni 2017

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

26 Juni 2017 | Spanje, Fisterra

Onze Italiaanse vriend heeft vannacht last gehad van een beetje koorts. Hij gaat vanochtend naar de VVV om te vragen wanneer de bussen rijden. Hij ziet het niet zitten om naar Muxia te fietsen. We nemen afscheid van elkaar. Jammer, maar hij heeft nog maar een beperkt aantal dagen. Zondag vliegt hijnterug naar Bergamo. Wij gaan naar de Kaap Faro Fisterra wandelen door de bossen en langs de kust. Prachtige tocht met mooie vergezichten en als we bij de vuurtoren aankomen pikken we eerst een stempel binnen. De Canadese dames komen we weer tegen en spreken af dat we vanavond met hen naar de sunset gaan kijken op de Kaap. Wat schetst onze verbazing. Dario is er ook. Hij heeft nog even de Kaap meegepikt en over eenhoofdige uur heeft een bus naar Muxia. Morgen met de bus terug naar Santiago en dan helaas naar huis. Opnieuw wordt er afscheid genomen en zowel in Nederland als in Italië is men welkom!!! Wij wandelen lange de andere kant terug. San Guillermo, Romaans kerkje, klein strandje en via de supermarkt naar de albergue terug. Vanavond kook ik weer eens zelf: Pesto Rosso. Voor de kooksessie geen we nog even lekker luieren op het strand. Hier komen we de Canadese vriendinnen weer tegen en we wijzigen het programma. Niet de Kaap maar op le Mar de Fora gaan we sunsetten. Heerlijk gegeten natuurlijk en daarna een mooie zonsondergang. Del mensen van World Family hebben een kampvuur met muziek, hapjes en drankjes georganiseerd, want het is vandaag het St. Jeanfeest !! De Spanjaarden vieren dat uitbundig. Veelal ook met vuurwerk. We ontmoeten nog mensen uit Brunssum, hebben met hen een leuke babbel en gaan dan, na afscheid te hebben genomen van onze Canadese meisjes, terug naar onze albergue. Daar zitten de Italiaanse dames, vier in getal, nog gezellig te praten met twee Italiaanse mannen bij een glaasje rode wijn. We zijn snel uitgenodigd om aan te schuivenmee en vergroten de gezelligheid met een nootje en een tomaatje. We maken het een beetje te laat, maar we blijven bij ons oorspronkelijke plan: morgen starten we de drie- of vierdaagse wandeltocht naar Muxia v.v.

• 26 Juni 2017 - 21:17

Irene:

Jullie zullen zeker goed gegeten hebben met die Pasta Rosso van Gerrie! Dit recept is inmiddels vermaard en ook bij onze kinderen erg populair, altijd heerlijk!
    Gerrie en Hub, jullie gaan het nog druk krijgen na terugkomst in Nederland, om al die jongens en meisjes, die jullie ontmoet hebben, te ontvangen ;-)
    Geniet ervan, ook met wandelen! Lieve groeten, Henk en Irene