Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

24 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Gisteren vertelde ik dat ik vreselijke bulten op mijn lichaam heb. Vanochtend, wat later uit bed dan normaal. De druk is eraf. We ontbijten en drinken thee met Jan en Petra. Wat schetst onze verbazing. De twee Belgische vrienden Hugo en Gilbert komen ook in deze albergue logeren. Hun jarige vriend Adri is er ookk bij. Hij is ervan overtuigd dat mijn bulten zijn veroorzaakt door bedwansen. Dat is balen, want dan moeten al mijn spullen worden gewassen. Later op de dag komen we José (verpleegkundige) en Adri nog eens in de stad tegen en wordt het devies: alles ontsmetten. Vervelend, maar oké!!! We zijn vanochtend langs geweest bij het 'Holland Huis' van het St Jaacob genootschap. Iedereen is er welkom. De koffie en thee met een koekje staan er voor je klaar. Het blijkt dat vooral mensen, die alleen de camino hebben gedaan de behoefte hebben hun verhaal te vertellen. We ontmoeten er Henk (Drachten) en John (Sittard). John heeft een uitstekend middel tegen insectenbeten en het helpt inderdaad. Het is hartverwarmend en er worden tips uitgewisseld. We bezoeken de prachtige paradores St Franciscus met klooster. Om er te lunchen vinden we te ouwbollig. We gaan van de weersomstuit een hapje eten in een supermodern restaurant in een heel oud pand. Daarna gaan we 'uitbuiken' in een indrukwekkend park dat ooit onderdeel was van een kolossaal klooster. Om zeven uur is er een jazz-concert bij de kathedraal. Wij zijn niet onder de indruk en gaan bij de Italiaan van gisteren weer terug voor eenhapje en een drankje. De dag is omgevlogen en we spreken bij terugkomst in de albergue Hugo en Gilbert nog, maar zijn toch vrij snell onder zeil.