Léon tot Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Léon tot Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Léon tot Santiago

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

20 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag, zondag 11 juni gaan we Léon bezoeken. Prachtige Middeleeuwse ommuring, het aparte huis Bottine van Gaudi, de mooie Isidorekerk, het museum van de kathedraal vullen een groot gedeelte van de dag. In de middag zoeken we de rivier op de Rio Bernesga. Hele mooie brug en via een schitterende Parador, waar we vanuit een lekkere koele leren fauteuil meekijken met de Spaanse gasten naar de overwinning van Nadal op Roland Garros. Tegen vijven staat de audiotour in het Duits in de kathedraal op het programma. Prachtige rosetten, vier stuks en een imposant Renaissanceportaal midden in de kerk vragen veel aandacht. De vele informatie wordt snel doorgespeeld met een wijntje en biertje en we haasten ons weer verder naar het pianoconcert in een middelbare school. Bij de Tourist info hadden we deze activiteit ontdekt. Het is geweldig. Bach, Beethoven, rachmaninoff. Chapeau!!! Wat een virtuoos spel en geluid. Heel erg van genoten. Vlak bij de albergue in het park gaan we picknicken, want we hebben al 's middags uitgebreid getafeld en hebben een heel erg leuk gesprek met een stel (hij Spaans en zij Frans, werken in Toulouse). Volgens haar moesten we wel Fransen zijn, want Spanjaarden picknicken niet.