Puente de la Reine en Villatuarte - Reisverslag uit Villatuerta, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Puente de la Reine en Villatuarte - Reisverslag uit Villatuerta, Spanje van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Puente de la Reine en Villatuarte

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

03 Juni 2017 | Spanje, Villatuerta

Woensdag 31 mei. Vroeg uit de veren, maar niet vroeg genoeg om Mieke dag te zeggen. Ze heeft een kattebelletje op onze spullen achtergelaten met lieve wensen. Leuk dat we haar hebben ontmoet. Ook de twee Nederlandse dames en het gemengde stel (man Italiaan en vrouw Nederlandse) staan samen met ons in de startblokken. We hebben weer even moeite de stad uit te komen. We nemen de alternatieve groene route. Na een uurtje en een ernstige klim gaan we in Excauri op het pleintje ontbijten. Het schroefje van de kettingkast vannHub's fiets zit weer los. Dat wordt eerst gemaakt. We gaan verder. We passeren een mega wijngoed (bodega in het Spaans). Veel groen vandaag en in de rivier veel houten boomskeletten.. We komen bij de oude romeinse brug aan in Puente de la Reine. Een Colombiaans stel vindt het wel leuk als wij een foto van hen maken. Natuurlijk bieden ze ook aan er een van ons te maken. Er volgt een leuk gesprekje en op het moment dat we van ons vieren een selfie willen maken komt een Deense dame langs, die dat onzin vindt. Zij maakt de foto wel. Zij attendeert ons erop dat in Obenas een prachtig Middeleeuws kerkje en stadspoort te bewonderen is. Dat moeten we beslist bezoeken. Eerst Puente doorfietsen en bekijken. We komen bij St. Jacobus uit. Drie mannen zijn druk aan het fotograferen en zetten ons met z'n tweetjes er ook op. In Obenas is inderdaad schitterend en we besluiten om er ook een hapje te gaan eten. Daarna terug naar de kerk in Puente om een 'tampon' te halen en ons even te ergeren aan een dominante Nederlandse reisgids. Weer een prachtig plaatje op de oude Romeinse brug als we de stad verlaten. Via Cirauqui landen we uiteindelijk in Villatuarte. Jammer dat we al hebben gegeten, want hier wordt voor de gasten/pelgrims gekookt. We besluiten na het douchen en de was toch nog even naar Estella te fietsen, want het is toch maar 2 km. Dat viel erg tegen. Het waren er vijf en toen we weer terug wilden naar ons stekkie, waren we de weg kwijt. Gelukkig sprak eer nog iemand Engels en had hij toevallig ook nog een zus in Villatuarte wonen, dus hij wist het heel zeker. Dat klopte ook. Aangekomen bij de Albergue hebben we in het tuintje een flesje wijn geledigd met een jongeman uit Korea, die bij ons op de kamer was ingedeeld. Hij gast weliswaar te voet naar Santiago en daarna heeft hij nog tijd voor Barcelona en Parijs. Dat klinkt prima, toch !! Gespreksstof te over, maar de wijn is te snel op, dus zoeken we onze beddeuren op.

• 03 Juni 2017 - 19:37

Truus Van Gog:

De Columbiaanse neemt aan de voorzijde behoorlijk wat ruimte in maar Ik Zie jou toch ook nog Gerrie!

• 03 Juni 2017 - 21:26

Marina Van Hedel:

Pfffff willen jullie niet zo hard fietsen.....ik kan het niet bijhouden!
    Maar petje af hoor, inmiddels al in Spanje!!!!
    Houd vol en geniet van al het moois om je heen.

Hartegroet,

Pierre en marina.

• 03 Juni 2017 - 23:10

Irene:

Ha Gerrie en Hub,
    Door onze eigen vakantie kortgeleden loop ik een beetje achter met jullie reisverhalen. Wat een belevenissen allemaal en een grote verscheidenheid aan mensen die jullie ontmoeten!
    Ik schrok even van het lokatiekaartje bij dit verslag. Dat kan toch niet kloppen, dat jullie vlakbij Cordoba zijn! Jullie zitten in Puente de la Reina toch? En niet Puente de la Sierra? Dat zou wel heel ver weg zijn. Het viel me op, omdat ik een aantal plaatsen zag, waar we laatst zelf geweest zijn, o.a. Malaga en Granada. Het werd in Spanje weer eens duidelijk dat het handig is als je de Spaanse taal een beetje kent, want Engels spreken ze bijna niet.
    Heel veel plezier, sterkte en succes met jullie verdere tocht! Ik reis graag met jullie verhalen mee! Liefs, Irene