Charroux - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Charroux - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Charroux

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

18 Mei 2017 | Frankrijk, Charroux

Vandaag zijn we drie weken onderweg. Marleen is richting Royan en wij gaan via de Pont Neuf waarvanuit een goed uitzicht is op het H.Hartbeeld, dat boven de rivier de Clain uittorent. Stilletjes aan verlaten we de drukte van de stad en komen weer in de rust terecht met akkers en bossen. We zijn helemaal flabbergasted van het Middeleeuwse plaatsje Nouillé-Maupertuis dat helemaal ommuurd is en is ontstaan bij een Benedictijnse abdij. Heel indrukwekkend en zoveel mooie 'stenige' bouwwerken. Het weer is geweldig 27 graden. We fietsen voor het eerst in een korte broek en shirtje. Het gaat omhoog en omlaag, het is duwen en ontspannen. Om 16.30 uur bereiken we Charroux. Leuk gezellig Frans dorp. We gaan op zoek naar de 'Maison de Tourist' en komen na een fikse klim bij de kerk uit. Tegenover de kerk ligt de refuge St. Jaquaire, die wij zoeken. Er blijkt al een pelgrim te zijn: Carel uit Loon op Zand. Het is een Middeleeuws vakwerkhuis en binnen is het heel gezellig en toch wel praktisch ingericht. We kunnen zelfs in een aparte kamer slapen. Een super onderdak voor € 7 pp. Eerst gaan we met z'n drieën gezellig op de praatstoel onder het genot van een 'rosé de pomplemousse' . Daarna koken we ons potje en gaan met de kippen op stok. A demain !!

• 18 Mei 2017 - 16:35

Marie-Jose En Frans:

Hallo Gerrie en Hub,

Wat een belevenissen en wat vordert de reis snel. Wij dachten al dat jullie in zwaar weer terecht waren gekomen maar dat schijnt gelukkig mee te vallen op een enkele dag na.
    Nog heel veel zonnige fietsdagen gewenst!!

• 18 Mei 2017 - 23:03

Ine:

Lieve Gerrie en Hub,

Alweer drie weken en route. En hier worden jullie belevenissen met aandacht gevolgd!
    Begint het religieuze vuur al te branden, vraagt Pierre!
    Hoe dan ook, fiets lekker door..........
    kussen van ons uit Sittard