Poitiers - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Poitiers - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Poitiers

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

18 Mei 2017 | Frankrijk, Poitiers

Aanvankelijk denken we naar de centre ville te lopen, maar de lokale bewoners moeten lachen als wij hen dit vertellen. Dat is veel te ver, dus nemen we de bus. Dat maakt de start al veel aangenamer. Onze aandacht wordt vrijwel meteen opgeëist door 'le Notre Dame le Grand' de beroemde kathedraal van Poitiers, met haar prachtige façade aan gebeeldhouwde figuren met o.a. de twaalf apostelen. Bij het Hotel Fumée, waar een onderdeel van de universiteit in is ondergebracht, verorberen we ons lunchpakket. Veel gebouwen, kerken, middeleeuwse vakwerkhuizen en aan de rand van de stad bij de 11e eeuwse kerk Monttierneuf ligt de moulin. Een super mooi park met veel bloemen en dieren. Voor de avondeten wordt weer gezorgd en dan terug naar onze auberge met de bus lijn 17 die ons nu zelfs voor de deur afzet. De was is inmiddels weer droog, we maken plannen voor morgen. Marleen gaat nu weer alleen verder op de route langs de kust en wij gaan iets meer het binnenland in met de blik gericht op Angouilème. Buon camino wensen we elkaar toe.