Clermont - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Clermont - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Clermont

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

10 Mei 2017 | Frankrijk, Épône

We fietsen voornamelijk door een landbouwgebied na Compiègne. Af en toe een klimmetje. We komen weer de mevrouw uit Mook tegen. Ook ontmoeten we een jongeman, die ontzettend veel belangstelling toont voor ons. Dat komt omdat hij in augustus in Mongolië gaat fietsen. We wisselen onze emailadressen uit, want we willen elkaar blijven volgen. Vandaag is er geen réfuge mogelijk, dus gaan we kijken of er een chambre d'hotes te scoren valt. Als we er een menen te vinden is die mevrouw uit Mook ons al voor geweest. Via dit adres krijgen we toch een overnachting geregeld met een zwembad, de mevrouw die onze was doet etc. Ongelooflijk hoe lief en aardig de mensen zijn. We zijn van plan uit te gaan eten, maar dat lukt niet, geenrestaurant te vinden. Hotel du Nord was ons aangeraden, maar die hadden die dag vrij. We hebben kaas, wijn, brood en groentjes verzameld en zijn toen terug gegaan naar ons adres, waar we in de 'piscine' heerlijk hebben getafeld met z'n tweeën. De volgende ochtend ontbijten we er ook en daarna gaan we weer onze route oppakken. We fietsen door het Parc Régional du Vexin. In Mezzières fietsen we over de Seine en zijn we dus niet zover verwijderd van Parijs. Het wordt langzamerhand een probleem of we wel een overnachtingsadres vinden. Camping 'Canada' biedt geen oplossing. Dan gaan we toch maar voor de prijzige gîte. We bellen en kunnen er terecht. Alles complêt. Slapen, eten petit-dejeuner !! We hebben een behoorlijke klim achter de rug en nu moeten we weer terug en afdalen. Désolé !!! Het zijn hele lieve mensen, maar zo ouderwets. Wat schetst onze verbazing de mevrouw uit Mook zit ook aan aan tafel om 7.30 uur verrassing!!! Hele leuke gesprekken 'en francais' en de mevrouw des huizes komt ook als de drie gangen voorbij zijn heerlijk meepraten over de verkiezingen, die aanstaande zijn. Morgenvroeg gaan ze om 8.15 uur met z'n tweeeën hun stem uitbrengen en daarna zijn ze er weer helemaal voor ons. Ze zijn absoluut voor Macron, nee joh geen Marie Le Pen. Dat hebben we al meer gehoord de afgelopen dagen. Dan is het zover. Een super geweldig ontbijt, divers fruit, verse cake etc. etc. Voor het vertrek nog even een foto en dan gaan we weer op weg. À demain !!!

• 10 Mei 2017 - 23:11

Margrietq:

Lijft

• 13 Mei 2017 - 12:03

Marianne :

Leuk om al jullie belevenissen te lezen. En wat een leuke, ieve mensen ontmoeten jullie onderweg. Je kunt ook goed Frans oefenen zo.