Compiègne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Compiègne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Compiègne

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

10 Mei 2017 | Frankrijk, Compiègne

We nemen een offday dus om Compiègne te verkennen. We bezoeken 3 musea, het Hotel de Dieu St. Nicolai en de St Jacqueskerk waar Jeanne D'Arc voordat ze gevangen werd genomen ging bidden. We lunchen ineenmooie tuin waar de pioenrozen op springen staan. Hé is voorjaar. Het musée de figurinne laat ons met de tinnen soldaatjes nog eens de slag bij Waterloo beleven. We sluiten af met de deportatie-wagons uit WO 2 bij het station, waar heel veel mensen naar concentratiekampen afgevoerd zijn. Vandaag kook ik zelf in de réfuge. Het recept van Robin: pesto rosso. De 'Amis de confrerie de St Jacques' komen weer gezellig bijpraten. Morgen gaan w naar Clermont. À demain !!

• 10 Mei 2017 - 23:05

Margriet:

Ok,mooi zijn harry en ik ook geweest

• 11 Mei 2017 - 15:43

Robin:

Smaakt dat ook lekker in Frankrijk

• 11 Mei 2017 - 18:55

Peter:

Hoi Gerrie en Huub,
    jullie schieten goed op. Leuk om jullie verhalen te lezen en op de kaart te kijken waar jullie zitten.
    Groetjes, Peter.