Bonavis, Tugny-et-Pont, Noyon en Compiègne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Bonavis, Tugny-et-Pont, Noyon en Compiègne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Bonavis, Tugny-et-Pont, Noyon en Compiègne

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

06 Mei 2017 | Frankrijk, Compiègne

Op dit moment zijn we al een week onderweg. Ongelooflijk. Aan het ontbijt ontmoeten we een stel uit Parijs. Er wordt veel Frans gepraat en natuurlijk de verkiezingen zijn onderwerp van gesprek. Ze hopen dat Marie le Pen het niet wordt. Morgen is het grote debat Pen - Marcron. Vorstelijk ontbijt. Nog wat foto's door m'dame Bonavis en we gaan op pad. Veel watertorens op onze route en het ziet er geel van de koolzaadvelden. We bezoeken de Sources de L'Escaut en langs het jaagpad bereiken we al snel Quentin. We lunchen bij de basiliek bekijken de stad en gaan op weg naar Tugny-te-Pont, de eindbestemming van vandaag. De refuge ligt bij de watermolen. Heel apart. Hartelijke ontvangst door Jean Marc Noble met een wijntje. Hij doet de inkopen, en wij doen de was en dan gaan we samen koken. Smaakt super en Jean Marc is onze gast vanavond. Er wordt veel gepraat en gefilosofeerd 'en francais'. Zelfs granenkoffie in huis. De volgende morgen vertrekken we op tijd na een rijk gevulde ontbijttafel en niet nadat we in een apart kamertje de stempel in ons Jacobspaspoort hebben gekregen. We gaan op weg en na 9 km blijkt dat een van onze fietsbroeken is blijven liggen. Wij fietsen iets terug en JM komt ons met zijn epousse tegemoet. Wat super lief

• 06 Mei 2017 - 09:32

Mieke:

Hallo Gerrie en Hub,
    Volg jullie vanaf mijn keukentafel!
    Heerlijk en merci dat ik een beetje van jullie reis mag meebeleven, vooral de ontmoeting met de mensen vind ik boeiend in jouw verhaal Gerrie.
    Bon voyage.
    Mieke

• 06 Mei 2017 - 11:23

Franka En Henny:

Leuk om jullie reis te volgen..
    Een fijn weekend en lieve groeten,

Frankahenny

• 06 Mei 2017 - 13:30

Margriet:

Knap van jullie,echte kanjers xxx

• 06 Mei 2017 - 21:25

Truus Van Gog:

We genieten van jullie reisverhalen.
    Geen haast kijkt het en heerlijke fietsen door la Douven France.
    Ben benieuwd wat jullie van de verkiezingen gaan merken.

• 07 Mei 2017 - 09:24

Peter:

Hoi Gerrie en Huub,
    ik zie de koolzaadvelden helemaal voor me. Geweldig dat jullie dit doen. Niet alleen plannen maken maar ook uitvoeren. Groetjes uit Weert.

• 07 Mei 2017 - 17:26

Tonny Verhagen:

Hallo Gerrie en Hub,
    Ontzettend knap dat jullie dit zomaar doen en kunnen : het is toch dagelijks een flinke fietstocht!
    leuke verhalen , ik volg jullie op de voet !

• 07 Mei 2017 - 23:07

Marianne:

Hoi Hub en Gerrie, leuk om over jullie belevenissen te lezen en de ontmoetingen met allerlei mensen onderweg. We kijken al weer uit naar de verhalen die nog volgen.Veel plezier!
    Groetjes Marianne en Jan

• 07 Mei 2017 - 23:25

Frans Oerlemans:

Mooie verhalen over alles wat jullie meemaken onderweg.
    We vinden dat jullie al een aardig eind op weg zijn. Hoe is het met de conditie? Is het niet erg vermoeiend om dag in dag uit zo'n eind te fietsen?
    Heel veel sterkte van Trees en Frans