Op weg naar Ath en Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Op weg naar Ath en Tournai - Reisverslag uit Doornik, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Ath en Tournai

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

03 Mei 2017 | België, Doornik

Het was een superleuk onderkomen bij Anne in Alsemberg. Een appertement met veel spiegeltjes en tierlantijntjes. We fietsen door een heuvelachtig landbouwgebied met veel koetjes en kalfjes in de wei. Het stadje Enghien is veel activiteit en mooie gebouwen, zelf uit de renaissance. In Ath aangekomen via de VVV een gîtes à la ferme kunnen scoren. De wasmachine gaat aan en ik kan zelf koken. Ook wel wee eens leuk om te doen. Heel Hollands spercieboontjes, een super runderlapje en gebakken aardappeltjes met een toetje.
De volgende ochtend pakken we ons boeltje weer in en de was is prima droog. Nu gaan we vandaag echt op de pelgrimsroute in Grandmetz. Aanvankelijk heb ik het idee dat de door Hub opgestelde knooppuntenroute interessanter is dan de pelgrimsroute, maar dat blijkt in de loop van de dag toch wel mee te vallen. We cirkelen lange tijd rond een radio/tv-toren, maar we weten hem uiteindelijk van ons af te schudden. We arriveren al vroeg in Tournai, zoeken de jeugdherberg (haha kunnen jullie je het voorstellen, die twee pensionado's, maar dat is het toch niet

• 03 Mei 2017 - 18:31

Ine :

Hey pelgrimvaarders,
    Fijn om jullie enthousiaste verhalen te lezen, ga lekker zo door en dan komt het wel goed, hihi!!
    Liefs PIMH