De offday - Reisverslag uit Brussel, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu De offday - Reisverslag uit Brussel, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

De offday

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

30 April 2017 | België, Brussel

Heerlijk maar kort geslapen in de caravan !!
Anne heeft een lekker ontbijtje voor ons bereid en daarvoor hebben we lekker in het bad kunnen relaxen. Alle spullen worden in het huis gezet, Anne is er niet als we terugkomen vanavond en we krijgen instructies met code etc. om binnen te kunnen. We vertrekken naar Brussel. Circa 18 km. We benaderen vanuit het zuiden, heel ongebruikelijk voor ons Nederlanders. Wat een geweldige stad. We waren er een paar jaren geleden met Marianne en Gerard voor een weekend. Alle bekende plekjes weerden weer bezocht. Ook de straat waar Lars woonde toen hij in Brussel bij de Unie stage liep en Kevin en ik hem hebben bezocht. Weet je nog dat parkje Kevin met Egmond en Hoorn ??
Kleine Zavel, Koninklijk Paleis, Jubelpark, Wetstraat, Jacobuskek met het Spaanse cafeetje er tegenover, Europees Parlement etc. Zo rond vijf uur zijn we weer richting huiswaarts gefietst, maar niet voordat we in het Hallerbos de geweldige bloemenzee hebben bezocht (zie de foto). Ongelooflijk mooi !! Het schijnt dat er een bepaald enzym in de lucht of grond zit waardoor dit fenomeen bestaat. We komen daardoor laat thuis. Als verrassing had Anne nog een lekkere kersentaart voor ons gebakken. Hier hebben we heerlijk van gesmuld met een lekkere bak thee.
De volgende ochtend nog maar eens voor de beurse billen een bad genomen. Alles aan de kant en op voor het volgende traject.
Een vrij dagje hadden we gedacht te nemen, maar uiteindeljk toch weer veel kilometers in de benen.

• 30 April 2017 - 23:51

Margriet:

Brussel is super

• 01 Mei 2017 - 00:12

Truus Van Gog:

Dag Gerrie en Huub,
    We genieten van jullie verhalen. Nu zijn het nog voor mij bekende plaatsen maar dat zal "allengs" minder worden.
    En blijf lekker op de fiets zitten Gerrie!
    Groet Truus

• 01 Mei 2017 - 11:16

Gerard/Marianne:

Zo leuk jullie Tour

• 01 Mei 2017 - 11:22

Gerard /Marianne:

te volgen en dan zie je ook nog opeens je naam staan. Ook wij moesten gelijk denken aan ons "plezante" weekend in Brussel. Heel veel succes op jullie verdere reis samen.
    Hug, Gerard en Marianne.

• 01 Mei 2017 - 12:07

Gerry Hoeks:

Dag Gerrie en Huub,
    Ik zit net even aan een kopje koffie en lees Julie reisverslagjes. Heel leuk om jullie reis te volgen! Zo te lezen genieten jullie! Heerlijk!
    Hartelijke groet en lekker door trappen!,

• 01 Mei 2017 - 15:25

Kees:

Ik dacht dat het een pelgrimstocht zou worden, maar volgens mij is dit een vakantietocht met veel genieten. Daarom "veel plezier".
    Mar en Kees

• 01 Mei 2017 - 20:12

Peter:

Hoi Gerrie en Huub,
    keileuk jullie verhalen. Ik zie het allemaal zo voor me. Levendig geschreven. Tot nu toe bekende plaatsen waar jullie doorheen komen maar dat gaat nu veranderen.
    Veel plezier. Groetjes, Peter.

• 02 Mei 2017 - 09:12

Idy En Ben:

Dag Gerrie en Huub,
    Zo lang het woord lekker verschijnt, en dat doet het, zit alles snor. Plezier overheerst de ingecalculeerde kwaaltjes en anders zing je maar samen "Ik heb een potje met vet....."
    Samen "geniet ze" toegewenst.
    Ben en Idy.

• 02 Mei 2017 - 15:45

Marie-Jose En Frans:

Hallo Gerrie en Hub,

Jullie reisverslagen lezen we met veel plezier en het blijkt inderdaad dat Hub de route heel zorgvuldig heeft uitgestippeld langs allerlei bekenden. Dit zal wel niet zo doorgaan tot Santiago.
    Pelgrims moeten immers ontberingen doorstaan.
    Dat het begin van de tocht moeilijk zou worden hebben we dus mis gehad.
    Geniet er maar van want voordat je het weet ben je aan de grens met Spanje.

Groetjes,
    Marie-Jose en Frans

• 03 Mei 2017 - 20:40

Helma En Kees:

Het gaat geweldig , zo te zien. Zet m op de verdere reis!