Vervolg Etappe 2 - Reisverslag uit Tongeren, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Vervolg Etappe 2 - Reisverslag uit Tongeren, België van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Vervolg Etappe 2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

28 April 2017 | België, Tongeren

Over het Albertkanaal vervolgden wij onze weg (helemaal tot in de puntjes door Hub uitgestippeld.) Eerst weer een enorme klim en daarna voortdurend omhoog en dan weer omlaag tussen de fruit-'plantages' zoals de Belgen ze noemen. Een wel hele mooie route. Ondertussen bezoeken we de oudste stad van België, Tongeren, met zijn mooie kathedraal, stadhuis en begijnhof. Dan weer verder met de bloesemtocht van appels en kersen. De peren zijn er inmiddels al klaar mee. Vrienden op de Fiets in Zoutleeuw lukt niet. Daarom gaan we in St. Truiden bij de VVV langs en komen op die manier aan een ander logeeradres. Hadden we goed naar de lucht gekeken en ons niet laten verleiden door het eerste de beste wijnbar dan hadden we de St. Martinusstraat 5 in Velm droog bereikt. Nu kregen we een fikse regenbui op ons dak. Ons adres heel ouderwets, maar een aardige mevrouw met gebroken elleboog en dochter, die haar gelukkig kon helpen. Bij het buurtcafé/annex restaurant spaghetti bolgnėse gegeten en vroeg naar bed, want morgen staat het ontbijt om 8.00 uur gepland.

• 29 April 2017 - 22:15

Jan :

Gerrie,
    Terwijl jij schrijft lees ik mee.
    Ik lees met plezier jouw verslag.
    Veel plezier en de groeten ook aan Hub
    Groet Marianne en Jan

• 30 April 2017 - 08:05

Ilse:

De 'leukste' zin tot nu toe in jouw verslagen Gerrie: "hadden we maar..."
    Ik zie het helemaal voor me. Jullie aan de wijn en de lucht die steeds donkerder kleurt!
    Ga zo door. Met fietsen én met schrijven want ik geniet mee op afstand!
    Spring zometeen op de fiets samen met Irene om een rondje Weert te gaan doen.
    Een peuleschil tov jullie avontuur!
    Dikke dikke kus voor allebei en ben voorzichtig hè?
    Ilse