Wegzending in Pelgrimsmis Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu Wegzending in Pelgrimsmis Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Gerrie Leunissen - WaarBenJij.nu

Wegzending in Pelgrimsmis Roermond

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Gerrie

02 April 2017 | Nederland, Roermond

Op zondag 2 april 2017 is de pelgrimsmis in de kathedraal van Roermond. Deze activiteit valt in het zussenweekend en ik heb het zussenweekend georganiseerd, dus heb ik ervoor gezorgd dat mijn drie zussen met Hub en mij de pelgrimsmis delen. Wij hebben een hotel op de Swalmstraat en op zondagochtend na het ontbijt gaan we met z'n vieren naar de kathedraal. Het is er al behoorlijk druk en Ans Jacobs, het schoonzusje van mijn vriendin Toos is er ook al met haar maatje. Hub is vanuit Weert hiernaar toe gefietst en hij is ook al gearriveerd. Bij binnenkomst in de kerk wordt gevraagd wie er naar Santiago gaat en Hub en ik melden ons aan. Het Roermonds Mannenkoor en een soliste zingen deze mis. Heel mooi. De relikwie van Sint Jacobus wordt door de kerk gedragen en als afsluiting worden de pelgrims naar voren gevraagd (ca. 80). We worden gezegend en mogen dan een voor een de relikwie aanraken. We gaan met een van de organisatoren naar een aparte ruimte om de St. Jacobsstempel op onze pas te laten zetten. We gaan daarna een lunch genieten bij het Arresthuis en zetten daarna ons zussenweekend voort. Hub en ik kunnen in gezegende omstandigheden de reis beginnen.

• 21 April 2017 - 16:15

Harrie Truijen:

Zijn jullie er bijna klaar voor ?

• 21 April 2017 - 16:21

Truus Van Gog:

Gerrie en Huub, een mooi verslag van het wegzenden van de pelgrims.
    Huub, met dat op en neer naar Roermond fietsen is de pelgrimage nog niet volbracht.
    Alle gekheid op een stokje, ik wens jullie een onvergetelijke pelgrimage samen naar Santiago en goede terugkomst.
    Ga je verhalen volgens!
    Zwaai, zwaai, zwaai dinsdag!
    Groet Truus van Gog

• 21 April 2017 - 16:24

Marianne:

Hoi Gerrie en Huub
    Dat is een gezegend begin :-). We wensen jullie heel veel plezier op deze bijzondere reis. We volgen met veel interesse jullie reiservaringen. Leuk dat jullie die op deze manier delen.

Groetjes Jan en Marianne

• 21 April 2017 - 17:00

Jose Moonen:

Hallo Gerrie en Huub,

Leuk dat we vanuit Nederland kunnen gaan volgen hoe het jullie vergaat op jullie pelgrimstocht.
    Het begin is gemaakt met de wegzending in de pelgrimsmis maar het echte "werk" komt nog.
    Een hele uitdaging ! Ik wens jullie een goede reis en en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Veel plezier.
    Groetjes, Jose Moonen

• 21 April 2017 - 18:33

Tonny En Ton:

Hallo Gerrie en Hub,

Wij wensen jullie een hele mooie tijd met heel bijzondere ervaringen!!
    Gerrie , ik zal je missen bij het koor, erg ongezellig een lege plek naast mij........
    Tot ziens , maar leuk om dit allemaal te lezen!
    Groetjes,
    Tonny Verhagen

• 21 April 2017 - 19:59

Anneke En Bèr Janssen:

Gerrie en Hub,

Een mooi begin van een prachtige reis.
    Kom goed thuis en geniet van alle momenten.

Bèr en Anneke Janssen

• 21 April 2017 - 20:38

Mieke Teunissen:

Hallo Gerrie en Hub,
    De zegening van boven is een mooie aanzet voor deze prachtige tocht.
    Geweldig, wens jullie een goede gezondheid, veel fietsplezier en power toe.
    Leuk dat ik jullie activiteiten kan volgen.
    Toi, toi, toi,
    Mieke

• 21 April 2017 - 20:38

Mieke Teunissen:

Hallo Gerrie en Hub,
    De zegening van boven is een mooie aanzet voor deze prachtige tocht.
    Geweldig, wens jullie een goede gezondheid, veel fietsplezier en power toe.
    Leuk dat ik jullie activiteiten kan volgen.
    Toi, toi, toi,
    Mieke

• 22 April 2017 - 09:55

Gerda Bijlmakers:

Wat een mooi begin van een groots avontuur. Hou elkaar de komende 3 maanden maar stevig uit de wind! Wij wensen jullie een behouden reis.
    Thijs en Gerda

• 22 April 2017 - 12:08

Annemiek :

Een mooie start van een hopelijk geweldige reis!
    Ik wens jullie heel veel succes en sterkte ook voor de moeilijke momenten die gaan komen!
    Super dat jullie dit gaan ondernemen!

• 22 April 2017 - 23:49

Jeanny Vergoossen :

Wij wensen jullie een onvergetelijke pelgrimstocht! Een prachtig begin! Nemen jullie een héél klein steentje voor ons mee? Jullie weten wel waarvoor!

• 23 April 2017 - 14:16

Pierre En Marina Van Hedel:

Lieve Gerrie en Hub,

Wat hebben jullie een mooie start gemaakt voor de komende tijd.
    Wij wensen jullie succes, plezier, geduld en mooie ontmoetingen toe.
    Wij volgen jullie uiteraard.
    Mucho éxito!!

Pierre en Marina.

• 24 April 2017 - 10:31

Ilse:

Je bent toch overstag gegaan Gerrie? Ga je geen spijt van krijgen en wat is dit leuk voor de 'thuisblijvers' :-)

De laatste dag thuis is aangebroken. Morgen begint 'het echte werk'.
    De kriebels zullen inmiddels zo af en toe wel de kop opsteken of niet?

Wij wensen jullie een gezegende reis lieverds, geniet met volle teugen zoals alleen jullie dit kunnen en kom veilig weer thuis in Weert.
    Albert & Ilse

• 24 April 2017 - 14:41

Irene:

Gerrie en Hub,
    Jullie zijn een voorbeeld voor velen! Samen dit avontuur aangaan en "gewoon" die fiets pakken!
    We volgen jullie natuurlijk heel graag mee op de grote reis en wensen jullie veel mooie belevenissen toe tijdens deze tocht! En slaap goed vannacht! Veel lieve groeten, Henk en Irene

• 25 April 2017 - 10:28

Cor En Marijke:

Geweldig idee. We volgen jullie graag via de reisverslagen. Als jullie toevallig nog in Lourdes komen (ook geen verkeerde plaats) neem dan voor mij een blauwe pet mee met een harde bol, maat 56. De mijne heb ik in de trein laten hangen. Tegen die tijd is er zoveel ruimte in de tassen dat er vast nog wel een pet in past. Hou je haaks en zet hem op. Succes en veel plezier.
    Dikke knuffel Marijke en Cor.